torsdag 15 januari 2009

Döööööööööööd.

Idag är jag död. helt död. jag orkar inte ens byta till versaler när jag ska.
fem dagars pimpning av huset som ska säljas har tagit ut sin rätt. Fanskapet ligger nu på Hemnet och river ner applåder (I hope). Visning den 25e och 26e men en smygis redan nu till helgen för de som inte hållt sig för goda för att ljuga för mäklaren:
"Vi är jätteintresserade men är bortresta visingshelgen..."
Jag vet, för jag och Herr Piano har gjort samma sak tusen gånger.
Jag vet inte vad det är man hoppas på, någon form av fördel, men exakt vilken? Att säljarna ska fatta tycke för just DEM och säga:
-Näe vet ni vad! Nu struntar vi i budgivning och låter er köpa hela klabbet, ni verkar ju vara så himla rekorderliga! (Men endock, det har hänt. Fina Fyrans fadder kammade hem sitt hus mycket fördelaktigt genom att dricka kaffe med ägarna och visa sig från sin bästa sida; han har många)

Som plåster på mina blödande trötthets-sår tog det mig tre timmar att hämta på dagis idag.
TRE TIMMAR! Med ett spädbarn i vagn och en tvååring vid hand gav jag mig iväg med bussen. Eller, jag gav mig i väg med nästa buss. Eller inte den heller, utan först den tredje bussen fick vi plats på (Det finns begränsat utrymme för vagnar på bussar, remember?) och då var det en halvtimme efter att vi gått hemifrån.
Sen rullade det på i samma anda. Vi lämnade huset kvart i två och var hemma fem i fem. Då hade vi varit på resande fot hela tiden, och själva dagisdelen var inte mer än en kvart, max tjugo minuter.

Jag säger bara en sak: Fy fan vad jag är trött på att skit-pendla med de där jä*vla bussarna. Det ska bli så osannolikt skönt när vi flyttat och jag kan gå till dagis på fyra minuter.
Tills dess går jag på knäna (Och fortsätter drömma om dagen då även jag har körkort)

6 kommentarer:

Sylvia sa...

Wow.
Jaa, jag tänker cabriolet. Det är vad jag tänker. Under säsong. (Vinter, ja, då tänker jag eeh, skoter, nåja, men ändå.) Jodå. Tungt inlägg iallafall, ville bara säga det.

Gäddan sa...

Sylvia: Jag tar dig på orden och siktar på att möta våren med vind i håret bakom ratten. Det vore något det!

Godiva sa...

Åhh... jag tyckte jag hade haft en jobbig dag... Att behöva vänta och inte ha möjlighet att ta saker i egna händer är det värsta som finns!

Huskorset sa...

Att flytta nesesse est, det hör jag det. Herreje, du är teak Gäddan! Stenhård, len och skön.

[attle] sa...

Lagen om all tings jävlighet. Vissa dagar går liksom allt emot en. Usch.
Samtidigt blir jag glad att höra att jag inte är den enda som har flera barn och inget körkort.

Gäddan sa...

Hk: Nu mår jag genast bättre!

attle: Men vi är definitivt ett utdöende släkte. Att köra verkar vara att leva; ty att busspendla är definitivt som att dö...