torsdag 8 januari 2009

Hipp hurra, grattis Madonna!

Idag fyller Madonna 50 år. Det tänkte jag fira genom att sätta in en rolig (nåja) bild i lilla bloggen. Tyvärr har jag fortfarande inte lyckats lista ut hur jag för över foton från min Nokia till datorn, och Herr Piano har inte varit till så stor hjälp på den fronten (Skyll/skäll på honom).
Istället och som plåster på såren kan jag berätta att en gång på den tiden då det begav sig, har jag faktiskt pratat med Madonna i telefon. Det var inte så rafflande, det var inte mig hon ville prata med, utan hon sa bara 'Hi, Isabel. This is Madonna..." och sen frågade hon efter den hon sökte och då var mina five seconds with Madonna över.

Fast en sak till har vi faktiskt ihop -en musikvideo.
Om man kollar på videon till låten Music som går ut på att Madonna och hennes polare blir runtkörda i en fet limo av Ali G, så kan man höra min ljuva stämma! Yep. 
Någonstans mellan alla strippklubbsbesök sänker chauffören volymen på musiken som dånar i bilen, och just DÅ hör man mig ropa 'Hey! What's going on?!'

Jojomensan. 
Så grattis för bövelen!

11 kommentarer:

Huskorset sa...

Hahaha! Vilken cool och kul"Jag-mötte-Lassie"!
(eller är det bara jag som kallar dem så nu för tiden?)

Söderberg sa...

Nej, jag säger också det.
Men vilka myntade uttrycket från början, var det någon söndagsbilaga, eller fanns det innan?
Jag undrar...

Isidor sa...

Du är så COOOOOOL!

Anonym sa...

fyllde hon inte 50 förra året? Hon kanske stannar där och fyller 50 varje år nu ist :)

Gäddan sa...

Isidor: Tack! Ja, jag måste ju outa lite sånt här så min status stiger från degig förortsmorsa till Being-in-a vidio-with-Madonna-status.

lwt: Enligt mycket säkra källor var det i fredags hon fyllde 50. Annars är jag beredd att hålla med dig; hädanefter kommer hon med all sannolikhet inte åldras en dag på pappret.

Gäddan sa...

Hk: Det bästa med Lassie var ju ändå att hon var en pionjär! En kvinna utklädd till man som gick till fillmhistorien som världens mest kända och modiga hund, om man inte räknar Scobidoo. Men det är det väl inte på allvar någon som gör?

Tingeling sa...

Om vi pratar om den där ganska så kända Madonna, så fyllde hon 50 den 16 augusti förra året. Den 8 januari var väl däremot Elvis Presleys födelsedag? Och om jag inte minns fel fyller Madonna år på hans dödsdag. Och lär ha sagt något flummigt om att det innebär att någon del av hans själ därför överförts till henne :-D

Ascoolt med videon! Hur hamnade din röst där?

Gäddan sa...

Tingeling: Hm. Fredrik Strage och DN firade henne med en mycket rolig krönika "på hennes 50-årsdag".
Det visar väl att lwt hade rätt, inte en dag äldre än 50 blir hon!

Min röst hade på den tiden en relation med en duktig videoregissör. Så kom det sig att jag fick ropa så roligt i hans alster!

Tingeling sa...

Aha! Skumt. Strage brukar ju ha koll? Men hon kanske firar om och om och om igen :-D

En ascool 50-åring hur som helst och kanske nästan evigt ung.

Vad kul! Nu finns din röst bevarad för evinnerliga tider.

Gäddan sa...

T: Jag kan ju också haft fel. De kanske firade hennes karriär eller något annat.
Jag är smulans sinnesförvirrad nuförtiden, så det är inte alls otroligt om jag blandat ihop ett och annat. Men krönikan fanns i DN 8 januari.

Hm. Jag kanske ska skriva in röst-pålägget i mitt cv? Eller inte. Somliga saker gör sig liksom bara i en blogg och inte i verkliga livet.

Anonym sa...

17 augusti, har jag för mig. Samma dag som min dotter. Men, jag kan också ha fel.
Men en god historia är alltid bättre än sanningen, så det är roligare att läsa om din video-med-madonna-bakgrund än att veta när madonna fyller år!