måndag 5 januari 2009

Negativ stress

Idag går jag runt helt  dimmigt hög på kaffe och planerar vad jag ska fixa och piffa till här hemma före visningen om någon vecka. 
Jag stirrar upp mig över solkiga lister och vältummade väggar i köket och känner ett O-BÄNDLIGT sug efter att ta tag i färghinkarna och dammsugaren, flyttkartongerna och riktigt bringa den där vulgärt perfekta Hemnet-ordningen här hemma.

Tror tusan jag ska släpa hem lite krispiga tulpaner och lockiga fårskinn till vardagsrummet så jag är på den riktigt säkra pimp-sidan.
Om det nu bara kunde komma en decimeter snö också hade det varit perfekt.
Och gärna en handfull pengastinna, hugande spekulanter.

2 kommentarer:

Gäddan sa...

Och som ett litet brev på posten föll, om inte en hel decimeter, så i alla fall fem centimeter fluffig snö igår.
Tack gud!

Söderberg sa...

varsågod