söndag 4 januari 2009

Hört från badrummet

Fina Fyran ropar på mig från toaletten:
-Mamma kom! Jag har en överraskning åt dig!
Oändligt stolt kommer han ut med Lilla Args ullfodrade vinterkängor i skinn och nu droppar en större vårflod ner på hans kläder och ut i pölar över parketten.
-Kolla, jag tvättade skorna till dig, jag tog tvål och allt och gjorde det jättenoga i handfatet. Så nu behöver du inte tänka mer på det.
-.....tack snälla du! Det var ju toppen.....
-Ja, vad skulle du göra utan mig mamma?

2 kommentarer:

[attle] sa...

Fabulous!

Gäddan sa...

Det gick att rädda dojjorna med tidningspapper och golvvärmen på toa där de står på tork sen igår.
Imorgon är de nog så torra att Lilla Arg kan gå ut igen.
(Men frågan "vad skulle du göra utan mig" är fortfarande lika rolig som igår!)