tisdag 3 februari 2009

Sol och vår!

I morse när jag vågat mig på en dusch och råkade se mig i själv i spegeln, kände jag att jag behövde ta tag i något. Vad som helst.
Som den fruktansvärt resoluta människa jag är, valde jag att smörja in mig med apotekets hudkräm med brunfärg.
Efteråt såg jag ut som om jag varit på solsemester över natten. Brun som en brännskada.
Vem försöker jag lura?

Det närmaste utlandsresa jag varit de senaste sex åren är när jag dammar jordgloben i barnens rum.
Inte för att jag varit på solsemester innan dess heller (Jo, en resa med mamma till Madeira i april 1994), men så långt ifrån att åka vart som helst som just nu har jag nog aldrig varit.
Men solen lyser utanför våra skitdisiga förortsfönter, och snön gnistrar kallt i rabatterna. Igår ringde pappa från Myllan och berättade att han plockat in årets första snödroppar.
Tänk att det kan vara så förbannat skönt hemma!

2 kommentarer:

Sus sa...

Snödroppar?!?!
Vi har 40 cm snö...

Gäddan sa...

Jag vet!
Ibland bor man i fel ände....