onsdag 26 november 2008

Rafflande resultat!

Idag har det hänt storslagna saker här hemma.
Tvååringen och jag rodde iland två expriment som vi haft på gång ett tag.
Upplösningen var den samma i båda fallen; hårtvätt.

Min privata utredning handlade om hur länge man kan stå ut innan man måste tvätta håret. Låt mig förklara att undersökningen kan sägas ha både tidsmässiga, ekologiska så väl som delvis ekonomiska intressegrupper.

Tvååringens experiment inleddes i fredags med att titta närmare på hur det känns att kamma sig med en kokosboll minus kokosen, vi kan kalla detta för delA. DelB bestod i att se hur länge hon kunde hålla sina vuxna från att tvätta bort smöret.

Mitt resultat:
7 dagar (Vilket får anses som imponerande med tanke på att det hunnits med två boxpass under tiden)

Tvååringens resultat:
DelA= Mycket tillfredsställande!
DelB= 119 timmar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligast idag!
Jag undrar dock över de ekonomiska intressegrupper som du hänvisar din undersökning till?
Jag kan gärna skicka en flaska hårtvätt om det tryter då du verkar helt ovillig att lämna bort din roliga 2-åring (vilket ju hade sparat dig en rejäl summa penar).

Gäddan sa...

Ja du.
Det fanns en tid när jag gick till frisör, klippte mig och slingade/färgade/tonade håret på tjusig salong. Det händer inte längre kan jag säga.
-Gud vad långt hår du fått! säger alla.
-No shit, säger jag.
För det blir ju långt om man låter det gå 16 månader mellan man klipper sig (Jo, det är sant)

Men så tänker jag då att om man nu inte bara kan skita i att klippa sig flott så kan man ju spara ohyggliga schamposummor om man drar ner på löddret till en gång i veckan. För att inte tala om hur mycket balsam detta barr kräver för att ens sitta kvar på huvudet.
Ännu mer klirr i kassan! Och det måste ju vara väldigt miljövänligt också...