lördag 8 november 2008

Förr i tiden var bäst

Det är ju klart som korvspad att alla pensionärer tycker att det var bättre förr.
Jag menar att om 50 år när jag nyss fyllt 82 kommer jag säga samma sak;
Annat var det förr!

När jag sitter med åderbrocks-knotiga ben och värkande rygg och ingen jävel hjälper mig på med rollatorn när jag ska åka buss -klart som fan det var bättre förr då!

Då när jag kunde springa till t-banan om jag var sen. När jag kunde lyfta på syskonvagnen själv om det nu behövdes och inte var så utlämnad till andra människors välvilja. När jag var 32 och inte visste vad värk var, när inget slet i mina leder om nätterna och jag inte vaknade i vargatimmen om natten för att musklerna ömmade av stelhet.
Förr när kroppen lydde och var stark utan att jag reflekterade över det. När jag kunde jobba och få lön som utan större ansträngning räckte åt både spontaninköp och huslån.

Klart jag kommer att säga det: Det var bättre förr!

2 kommentarer:

Unknown sa...

gäddan!! Du kan inte du maila mig din epostadress så skickar jag fotona som jag tog när vi träffades! Så himla mysigt att träffas min vän! Stor kram e

Godiva sa...

undrar var "gäddan" kommer ifrån!

Och om det blir bättre förr,
ja kanske,
men inte på alla & varenda litet vis,
hoppas jag i alla fall...

(kommer inte på något bra exempel :-)