fredag 14 november 2008

Lunchfest

Idag åt vi på McDonalds, Tre Små och jag. Det händer inte så ofta nu längre, men idag small det alltså till!
Bäst vi satt där och petade i påsarna kom jag att titta på innehållsförteckningen som de lagt sig till med. Typ att redovisa hur många procent av "dagligt intag" som varje matgrej representerar.
Det visade sig att Fina Fyran genom att äta sin cheeseburgare, en liten pommes frites och sörpla en milkshake, fått i sig 55% av dagens energibehov.
Jag undrar bara om han fick i sig 55% av dagens näringsbehov också? Någon?
Känns mest som en näve smakparfym, frityrflott, gul ost med salt gurka och svampigt bröd om någon frågar mig...

3 kommentarer:

Godiva sa...

Donken är underbar -när man bor på landet och mycket sällan äter där,

jag tror kroppen har ett behov av smakparfym, frityrflott och svampigt bröd som måste tillfredställas då och då, med lagom långa mellanrum, för att själen ska må bra

hmm, blandar jag ihop kropp & själ nu? ; -)

Snokis sa...

Men de har ju kvalitétsleksaker i alla fall.

Gäddan sa...

Jo, det ska man ändå ge dem.