tisdag 25 november 2008

Magic 22

Idag ögnar jag igenom ett gammalt nummer av Amelia under min private quality-time*.
Där står om ett "smink-proffs" som ger sina bästa tips för att se fräsch ut en hel dag.
Det visar sig att det krävs ganska mycket: Tjugotvå gånger under dagen fixar denna människa med sin ansiktsmake, får jag läsa i hennes tidsdagbok.
Tjugotvå är också det antal gånger jag själv byter kalsipper på en månad.
Det är även summan av minuterna på min dagliga private quality-time.
Så snacka om att jag kände igen mig!


*ensamtid på toa, "fejkbajsande"

2 kommentarer:

Anonym sa...

du, nästa gång du ska fejkbajsa kan du völ ta med telefonen in och slå mig en pling ;) KRAM din toka!

Gäddan sa...

Jamen ja!
Det har jag gjort många gånger förr i historien (Ringt från dass alltså), men nu har trådlösa lagt av så ska man ringa sitter man fast i köksväggen.