torsdag 30 oktober 2008

Vardagen i siffror

Jaa, det har varit lite blog-torka, men det har jag fan varit värd!
Efter en osedvanligt hektisk helg (barndop, middagsbjudning, konsert etc) har jag nu haft det omtumlande nöjet att vila upp mig hemma; ännu en vecka med mina små ögonstenar Lilla arg, Fina fyra och Liten späd.
Sannerligen har jag mina fiskar varma när jag roar mig kungligt hemma med dem medan sambon sliter ihop vårt leverbröd i studion.
Det är himmel och helvete; stunder av total och innerlig lycka.
Kärlek och varma små barnakramar som varvas med sekunder då man tror att hjärnan ska sprängas av vanvett och irritafuckingtion.

Lite fakta så vi vet var vi står:
En vanlig dag rymmer i genomsnitt 8 slagsmål, 4 bajsblöjor, 7 nappflaskor med varierande innehåll, 8 kissblöjor, 4 klädbyten på varierande barn, 3 kissrundor med hund + barn på cykel och barn i vagn, 3 totalsaneringar av köket, 2 matlagningspass, 2 i-/urplockningar av diskmaskinen, 3 maskiner tvätt och tumling, 2 timmars städplockning i olika omgångar, 4 avbrutna telefonsamtal, 6 lästa sagoböcker med 7 urrivna sidor, 2 bad av nedbajsade/kräkta barn, 10 insläppningar av 2 rastlösa katter som springer i skytteltrafik genom vädringsfönstret, 3 sprutomgångar på det svindyra elipsbordet där någon målat med 5 olika tuschpennor, 11 inplockningar av innehållet i skåpet under köksön, 13 minuters sökande efter den gråa 6an till Legot, 8 ilyftningar av tvååringen som nu lärt sig klättra ur spjälsängen vid nattning, 2 utbärningar av sop-/kompostpåse och 137 långsökta svar på existensiella frågor som 4åringen vill ha svar på.

Ja, man blir mör.

11 kommentarer:

Godiva sa...

Puh!

Konstigt nog känner jag igen mig, fast mina "barn" är stora och det är hästarna som står för bajsandet:-)

Anonym sa...

"irritafuckingtion"...jag försöker verkligen uttala detta eminenta ord, men det är helt kört:)

Anonym sa...

Själv brukar jag låna en tvååring på torsdagarna och lämna tillbaka honom med full blöja. Jag menar, om inte han vill ha den bytt så ska ju inte jag va den som e den, eller?

Huskorset sa...

Ojojoj!
Jag är väldigt glad att jag får det i siffror. Jag blev galen tre gånger idag och vi har ju bara två.

Ni är grymma!

Söderberg sa...

du glömde makrillmackorna
typ 4 eller?

Anonym sa...

Socialrealistisk läsövning:

Mor blir mör.

Gäddan sa...

Ja.
Mor blir mör, far dör.

Peter Barlach sa...

Funderat på att skaffa orm igen?

Söderberg sa...

nej

Snokis sa...

Man blir mör av att läsa om det.

Anonym sa...

Din blogg är underbar att läsa! Positiv men samtidigt ärlig :-). När jag läste detta inlägg så tänkte jag hur tusan det kan komma sig att det inte är typ världen största merit att vara flerbarnsförälder när man söker jobb. Det är inte vem som helst som skulle klara det!