fredag 10 oktober 2008

Doftreklam

På Ica i Malmö har man slagit ett slag för att utöka sin marknadsföring av frukt och grönt.
Bland grönsakerna doftar det nu mango och aprikos från en fläkt som står och hummar undangömd på något strategiskt ställe.
Än har inte kommersen skjutit i höjden, men Handelshögskolan spår en ljus framtid för "doftreklamen".

Jag också!
Men varför stanna vid fruktlukt när man kan utvidga konceptet till att täcka in så mycket mer?
Vid toapappershyllorna -bajslukt.
Djurmaten kan saluföras med blöt-hund-stank.
Tvättmedlet kommer nå en strykande åtgång med hjälp av svett-och-kalsipp-odör.
(Tänk lukten av hockeykillarnas trunkar)

2 kommentarer:

Godiva sa...

Lysande idé!

Sen får vi doftfria butiker för allergiker och personer mot reklam.

Förresten, nu kom jag att tänka på konsums blåvita produkter. "Toapapper", "Tandkräm".... sovjetunionen, ha ha! Garanterat impulsköpsbefriat.

Gäddan sa...

Åh du ljuva blåvitt!
Jag gillade de där kommunist-förpackningarna. Sen började feg-konsum med skrivstil istället och allt roligt tog slut.