tisdag 21 oktober 2008

Barn-bantning

Läser i tunnelbaneblaskan en intervju med musikal-snärtan-pärtan Pernilla.
Hon säger sig ha haft ett ganska komplicerat förhållande till mat och sett samma mönster gå igen i sin dotter, 14år gammal.
Men se P fann på råd och snackade minsann vett med lilla fröken madame:

-Min dotter är nu i en känslig ålder, och jag märkte ett tag att hon tänkte på vikten, jämförde sig med andra och så. Men det har gått över och jag har varit tydlig med att alla ser olika ut och att killar gillar former.

Själv är jag jävligt skeptisk till att det värsta som kan hända en flicka som bantar är att killarna inte skulle gilla henne.
Men det är jag det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fast pojkar var kanske fjortonåringens argument för att banta?
Men i sak håller jag med dig.

Gäddan sa...

Så sant. Tänkte inte på den aspekten. Men generellt sett anser jag att man aldrig ska hänvisa till vad "killar" tycker för att berätta för tjejer/flickor vad de behöver.

[attle] sa...

Ja, men det är säkert som Lotta sa. Hur som helst. Jag klarar inte av Wahlgrens, inte nån av dem. Oavsett vad de säger.