tisdag 17 mars 2009

Sjukt trist


Natten till idag spenderades på Sachsska barnakut med LitenSpäd het och rosslandes i famnen.
Status: feber inne på åttonde (nionde) dygnet, återigen stigande. Hostan from hell slet i hennes halvårskropp och krokodiltårarna som föll blandades med ögonvar och segt snor till en svidande hinna på kinderna.
Hon var så ledsen, så ledsen.
Tanten på sjukvårdsupplysningen sa att Späd måste in för kontroll -NU!
De tog blodprov, kollade syresättning och sög rent hennes luftvägar från slem.
Lite på nåder fick vi åka hem, med cortisontabletter i bagaget att ta till om hostan blommade ut i krupp, plus att jag fick lova komma tillbaka om hon inte var helt feberfri om tre dagar.

Nu sover hon i sin säng, snörvlandes under igelkottfilten, med 38.6 i feber.
Stackars LitenSpäd!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad sådant är jobbigt! Stackars lilla och stackars alla! Hoppas hon kryar på sig å det snaraste.
Gud vad jag är glad att man tog sig igenom den tiden med livet i behåll. Nu får de hosta på egen hand liksom...

Huskorset sa...

Ack! Det är väl inget som skär så i hjärtat. Lite kram till Liten Späd.

Gäddan sa...

Ja, jag längtar lite efter att inte behöva oroa ihjäl mig när de hostar.
Stor-Tjejerna klarar ju sig galant, men när man bara är inne på sin första vinter har man inte så mycket att sätta emot.
Tack för er omtanke! Hon verkar peppar peppar något bättre nu ikväll.

Anonym sa...

strö lite lycka och tillfrisknad över lilla k från mej! så stör jag en aning systerkärlek över dej <3

Mrs Li sa...

Lilla hjärtat! Jag har gjort samma resa med min yngsta när han var alldeles ny och fick RS- virus. Den där oron sliter i bröstet på en mamma (och på pappor med antar jag)

Hoppas att liten är bättre nu!
Kram!

Gäddan sa...

Hej alla goda, Syster och Mrs Li!
Tack för er omtanke, nu är LillaSpäd äntligen frisk. Näsan rinner som en kran men hon är glad, pigg, hungrig och feberfri.
Vi lever livet på en pinne igen!
Kram!