tisdag 10 mars 2009

Håhåjaja. Gäsp!


Herre jisses vad jag har haft att stå i idag!
Först ägnade jag mig åt att beställa nya underkläder med oanade specialeffekter på nätet. Typ en bh med inbyggd korkskruv att veva upp taxlapparna på. Det blir något annat än de söndertumlade kalsipperna jag glider runt i.
Sen badade jag med Liten-mini-Späd och passade på att använda en näve av de uberlyxiga tuberna som Herr Piano (av misstag) köpte till mig i julklapp.
Jag blev ganska slät och hal, faktiskt. Jag tror det är vad man ska bli av de prylarna.
Lyckat alltså, förutom schampot som var slut (Någon har väl använt sista halvan som badskum...) så jag fick tvätta med babytvål.
Som grädde på moset fluffade jag håret med mousse och grävde fram min gamla fön.
(Den som jag köpte för 100 spänn 1998 när jag gick sminkös-utbildning och behövde något att blåsa silikonhättorna torra med. Ja, alltså det är sånt man använder när man maskar någon att se skallig ut.)

Ja, fy fan vilket tråkigt inlägg, men nu är jag i alla fall redo för föräldramötet ikväll.

4 kommentarer:

Hemliga damen sa...

Fasen gäddan - du kommer att ta dem med storm! De kommer att tro att du lever värsta lyxtillvaron med manikyr och pedikyr och privatfrisörer dagarna i ända...

Isidor sa...

Hetaste mamma i klassen?

Mrs Li sa...

Du blir kvällens förädrastjärna! Len och hal i munnen ;) Babytvål i håret och med mousse som toppning.

Jag ser fram emot en rapport och kan man få adressen till underklädesbutiken? Jag behöver skruvas upp lite här och där.

Gäddan sa...

Inte hetaste Isidor, men halaste!

Mrs Li: Nja, men kolla in detta: freebra.se
Galet men jävligt genialt om det funkar.

Hemliga Damen: Hohoho! Ja det vore gött, att lura i dem att jag typ är Posh-Spice.