fredag 27 mars 2009

Öppet brev


Till dig som stal LillaArgs inlämnade favoritmössa ur lådan för kvarglömda saker i Tekniska Museets reception härom dagen, trots att den var tydligt namnad och telefonnumrerad:

Gud ser dig -och Allah, Jehova och Jesus med den helige ande.
För att inte tala om Jävulen och Tomten!
Jag hoppas stammen till ditt hus brister nästa gång du är på semester i Långtbortistan, så du välkomnas hem av spruckna golv och tapeter som kryllat sig över dina totalförstörda möbelskatter. Jag hoppas också att din katt flyttar och att växellådan på din relativt men inte tillräckligt nya bil brakar ihop och att din partner inleder ett förhållande med din bästa vän.

Sen kanske vi är kvitt.

7 kommentarer:

Isidor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Isidor sa...

Må tusen kameler fisa i din riktning, DJÄVLA SKURK!!!

Mrs Li sa...

Bästa Gäddan, jag kommer aldrig att sno något från dig, jag lovar. Ditt onda öga är värre än döden.
;)

Anonym sa...

tjo, jag brukar önska vissa människor en riktigt slemmig mås-skit på axeln, men du tar det till nya höjder.. stackars lilla arg, hoppas mössan kan ersättas med ny favorit.
kram till Stora Arg :)

[attle] sa...

wow, det var verkligen en favoritmössa! Dumma människa! Jag ska hålla utkik.

Snokis sa...

Du borde ha kuken-märkt mössan. Då hade det troligen aldrig hänt.

Gäddan sa...

Snokis: Det var ett tips som heter duga. Hädan efter kan vi ömma mödrar strunta i att sy på små textillappar med namn och telefonnummer, och istället sy på en dito där det står 'OLLAD'

För övrigt har jag hittat en likadan mössa till salu. Lite använd. För hoppningsvis ej ollad.