fredag 20 mars 2009

Husbygge=Musbygge

En sak som är jävligt sugig är att bara för att man är tjej så tas det för givet att man inte kan ett piss om att renovera.
Eller ta banklån.
Eller byta ut stickkontakter och korta sladdar.
Det retar mig så in i bängen att ALLA vänder sig till Herr Piano med frågor om hur vi tänkt oss allt som rör vårt nya hus.
Ursäkta men den som spacklat, målat, snickrat och handlat gipsskruv på Claes Olsson i den här familjen har alltid varit lilla mamman. Den som vet det mesta om fönsterrestaurering, byggteknik och som dessutom alltid ägnat sig åt det är JAG!!!!!!!!!!!!!

Jag hatar att vara degraderad till barnflicka/husa under tiden som "grabbarna" reder ut begreppen och fattar beslut om själva bygget.

(Kanske får lilla Snippan komma till tals när det gäller tapet- och textilval.
Det är ju ändå det lämpligaste!)

9 kommentarer:

Snokis sa...

Förjävligt, protstera! Klart du ska bygga om du är bra på att bygga. Jag och Frugan passar nog pinsamt mycket in i den senare beskrivningen. Jag bestämmer hur det ska se ut, han verkställer. Men bortsett får det är vi inte särskilt traditionella.

Gäddan sa...

Det som gör mig allra mest förbannad är att det avgörande för vad folk tar mig för, är baserat på att jag saknar snopp.
Man tror ju att samhället hunnit längre än så.

Snokis sa...

Men det har det tyvärr inte. Jag tycker att det är så där hela tiden. Fruktansvärt frustrerande.

Gäddan sa...

Upp till kamp Snokis! Det ska jag.

Söderberg sa...

du är bäst

men det vet du ju själv

du har lärt mig allt jag kan

Hemliga damen sa...

Suck. Man slutar aldrig att förvånas. Det blir så extra märkbart när det handlar om bilar, byggen, jakt och andra übertraditionellt manliga domäner.

Kamp är det. Alltid.

Huskorset sa...

Det är rätt! Upp häv din stämma o, Gädda! Icke sucka över folks fördomar utan rakryggat och med hela handen peka ut var både skåpet och verktygslådan står.

Gäddan sa...

Tack för skallen kamrater! Här ska visas!

(Och Herr Piano -Tack)

Godiva sa...

Heja! Det här kommer bli en husmusrenoveringsblogg!!!