måndag 25 augusti 2008

Stan!

Idag tog jag spädisen och begav mig med tunnelbanan in till stan.
Den är nyrenoverad nu efter att varit stängd i över ett halvår, så man var ju lite nyfiken skillnaden.
(Det fanns ingen. Vi har åkt buss helt i onödan. På hemvägen gick dessutom ett tåg sönder. Trist)
Jag hade tvingat på mig ett par för tajta jeans från förr och försökte se tuff ut i min snygga skinnjacka. Det gick så där.

Dagens stora behållning var två skyltar på Sveavägen. Den ena satt utanför en tobaksaffär, handskriven och upptejpad vid löpsedlarna. Den andra satt på en barnvagn. Ni har sett dem; skyltarna som skriker ut vad knodden i vagnen heter.

Skylt nr1: "Varmt kaffe. 10kr" (Måste det klargöras?)

Skylt nr2: Coriander (Tro mig, jag är vän av ovanliga namn; inte av hopplösa dock. Och att jag tycker koriander smakar tulpan har INTE färgat min uppfattning)

Sen började spädisen skrika och jag åkte hem.
Det var skönt att knäppa upp jeansen och andas ut.

Inga kommentarer: