måndag 25 augusti 2008

Hemnet-sucker

Hört från soffan:

-Nä om vi skulle ta och flytta.

-Men vi har ju pecis renoverat klart, ska vi inte bo här nu?

-Ja, men vi behöver ju större och jag har hittat ett hus på Hemnet som verkar asjuste! 180 kvadrat och nära dagis. Om man bara fixade till det så skulle det bli kanon! Jag har kollat en del på planlösningen och man kan få iallafall fem stora sovrum och så tänkte jag att man kan flytta lite väggar. Då blir vardagsrummet och köket jättestora. Och sen finns det källare med stora fönster så då tänkte jag flytta dit mina prylar och jobba hemifrån. Fatta hur mycket tid och pengar vi sparar då i så fall om jag säger upp studion. Utropet är 3,8 fast det kommer nog gå upp en hel del...

-Har vi råd med det då?

-Näe. Men håll med om att det verkar bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En optimist, ja visst!

Gäddan sa...

Jajemen.
Eller "orealist, ja visst"!