onsdag 27 augusti 2008

Komma i (ur säl-)form

Den här hösten ska jag ägna lite tid åt mig själv, åt min hydda och slitna rygg.
Jag ska träna, ta hand om den mentala hälsan och inte dricka så många gintonics att jag svimmar om jag någon gång vågar mig ut på lokal.
Det är mitt nästan-löfte.

Och se, som en skänk från ovan och brev på posten dimper hjälpen ner i lådan idag -Sverige Häftet! (Skiten du tydligen inte kommer undan ens med en "Icke reklam tack" på dörren)
Jag erbjuds ett mirakelmedel som lovar hålla både demens och trötthet stången, bara jag prenumererar på deras små kapslar med kuckelimuck-guck.
En av huvudingredienserna är sälolja.

Jag vet inte hur andra känner men själv blir jag hellre utsliten, galen och senil före 35 bara jag slipper äta sälolja.

Det måste vara ett djävulens påfund på listan strax efter "rävsmör" och "älgtalg".

(Googlar ordet "sälolja" och det visar sig att en som glatt häller i sig det är Kicki Danielsson)

3 kommentarer:

Anders Sparring sa...

jag käkade någonting liknande de där kapslarna under en period, men fick lägga av när jag började få sardinliknande uppstötningar.
Så nu käkar jag sardiner istället.

Unknown sa...

Kör stenhårt på linfröolja jag! Blev kommenderad av läkaren (!) att inta FETT för att smörja banorna i hjärnan så att jag inte blir så nedstämd i perioder... Kan bara konstatera att för MIG funkar skiten!!!
Blev läskigt påmind om det när jag lämnade den flaskan (med oljan alltså) hemma på semestern...

I övrigt tycker jag att sälformen klär mig rätt bra - tack och lov finns det alltid vass vid stränder så andra slipper ens fundera på vad DE tycker om min form :-D

Anna sa...

Jag försökte ge barnen denna kvalmigt svårsvalda "ävvja", men fick bara svarta blickar tillbaka.

Det hjälpte föga med en tecknad, överglad eskimå-tjockis utanpå flaskan.

Satans mediapåtryckningar.