onsdag 21 oktober 2009

Skräcködlor


Fina Fyran och jag ska gå på Walking with dinosaurs i Globen på söndag.
För att bli varma i reptil-kläderna gick vi härom sistens till biblioteket så vi kunde läsa på.
Idag kröp vi upp i soffan för att förkovra oss i "Min första bilderbok om dinosaurier".

Jag borde anat oråd redan vid titeln; 'min första' borgar inte för någon högre faktanivå direkt.
Men boken var så usel det faktiskt övergick till komik!
Eller vad sägs om förklaringar som:

"Många dinosaurier dog i sumpmarken. Sumpmarken blev en kall säng och dinosaurieskelettet blev fossil."

Eller den bästa:
"Den tjockaste dinosaurien var mycket tjockare än den tjockaste människan på jorden."

Det är fan respektlöst att kalla sån smörja för fakta.
Bah!

2 kommentarer:

Herr Pianos syster sa...

F fick ju en dinosauriebok av mig i julklapp kola i den!

Gäddan sa...

Den min goda Syster är liksom det mesta annat här hemma -magasinerat!