tisdag 20 oktober 2009

För övrigt:

Fina Fyran är besatt av tanken på ett eget husdjur.
Det började i somras med att han fångade getingar och byggde hus till dem av kartonger varpå jag i något svagt ögonblick lovade honom en vandrande pinne.
(Det var efter att en lyckligt lottad geting lyckats smita och F otröstligt grät flera timmar)

Nu har den där vandrande pinnen vuxit till att bli en orm, en kanin, ett marsvin eller en "flädermus".
Själv kan jag sträcka mig till någon sorts tam insekt, även om det så klart skulle smälla högt att lägga flädermus till listan på husdjur vi har.
Men att vårt hem redan bebos av en hund och två svanslösa snälla katter verkar F helt ha förträngt.

När ormen flyttat hem till oss ska han döpa den till Alex eller möjligtvis Ajlajktomovit, säger F.
Att ormar helst bör vara i ett terrarium lyssnar han inte en sekund på.
_Hans_ orm ska vara bra mycket mer lajbans än så och hänga med på det mesta.
Den ska till exempel följa med honom till fotbollsträningen, hem till kompisen Hillevi, börja på dagis och sova i ryggsäcken.

Minst.

4 kommentarer:

Snokis sa...

Jag röstar på en flädermus.

Gäddan sa...

Puh.
Djuraffären hade inga vandrande pinnar. Sonen fick en gosehund från leksaksaffären istället.
Det gick lika bra, tydligen.

Herr Pianos syster sa...

Vilken tur att det dög med ett gosedjur. nmga fler ormar, snälla!

Gäddan sa...

Syster: Just det, jag hade ju glömt bort att det går fobi i släkten!