tisdag 20 oktober 2009

Sånt är livet...

Ena dagen sitter man på femstjärnigt hotell i Turkiet över en baklava och lägger upp dagens inspelning med ett filmteam.
Nästa dag sitter man i förorten över en tallrik gröt och funderar på var man lagt småungarnas gallonisar inför utflykten till parken.

Nu är jag officiellt arbetslös; även om 'mellan två projekt' låter bättre.
Inte för att jag går här hemma och rullar hatt direkt -det finns tusen saker på min lista att bita tag i. Med nyvunnen entusiasm och ork ska jag:

Tapetsera matrummet,
sätta upp string-hyllorna,
måla det vita i huset vitt igen,
klä om två fotöljer,
låta Fina F och Lilla Arg vara lediga från dagis så mycket de vill,
olja in och slipa köksluckorna,
umgås med allla mammalediga själar jag försummat under mina veckor som arbetsmyra,
styra upp inför Halloween-firandet.

Och det ska bli jäkligt najs!