tisdag 30 september 2008

Drömboende

Imorgon ska det komma hit en liten flink fotograf och plåta vårt hem inför en eventuell försäljning. Hela dagen har jag legat i; man är ju inte städnarkoman och ajaxberoende för intet!
Som jag putsat, till och med kranarna skiner i all sin uppolerade glans.
Det är sällan man med liv och lusta utan dåligt samvete får frossa och goffa sig i pedantporrens härliga träsk.
Men när jag stod på torget och inhandlade den obligatoriska omgången med liljor, gröna äpplen, orchidé och fyra välmatade kronärtskockor att lägga som prydnad på elipsbordet -så skämdes jag och rodnade ända in i själen.

Vad har det blivit av mig!?

3 kommentarer:

Godiva sa...

En som blir lite nykär i sitt gamla, inte så tokiga hem?

Söderberg sa...

jäpp

Gäddan sa...

Godiva: Jag vill egentligen inte flytta FRÅN något, framför allt inte vår pärla.
Men det finns en hel del saker jag kan tänka mig att flytta TILL
(Närheten till dagis och skola te x)

Men lite sorgesamt är det allt....