onsdag 17 september 2008

32 på det 57:e

I natt satt jag uppe till tio över fyra och sydde på dotterns waldorfdocka.
Det känns som om det därmed är kört för mig nu; för evigt en kärring.
Amen.

En gång i tiden var jag rocker;
i mina svaga stunder vill jag inbilla mig att jag fortfarande är det.
Någon som ser ut att vara född i gympadojjor och skinnpaj.

(Bara det, att jag tror att det fortfarande heter 'skinnpaj' signalerar att jag inte har någon vidare koll.)

I slutet av oktober går en av de sista kvarlevorna från min epok i graven:
Hellacopters ger sin sista konsert nånsin.
Rockern i mig såg till att få biljetter till konserten, hurra!
Kärringen kontrade med att boka den töntigaste av gigen:
Söndag eftermiddag. Klockan tre.

Det jävligaste är att jag tycker det känns skönt att kunna åka hem medan det fortfarande är ljust.
Och få lite tid över till handarbete.
Så nu är det kört.
På riktigt.

8 kommentarer:

Godiva sa...

Nej, nej, nej. Tänk om, tänk rätt! Om du ger dig iväg på en Hellacopter-spelning (tidpunkten equal) är du INTE kärring. Du är cool, har bra smak, och är värd all respekt!

Godiva sa...

Du är garanterat snygg också, jag glömde det!

Huskorset sa...

Du skojar.

Idag har jag:
1. Kommenterat blogginlägg om (gamla) REM och The Creeps och sagt those were the days och tänkt på Roskilde och att jag kanske ska ta och gå och se The Creeps igen nu när de ska spela lite.
2. Sytt på Lillkillens Waldorfdocka som nya dagiset ska ha. Satans påfund...är väl ett lite starkt epitet, då. Den är inte klar.

Gäddan sa...

Tack för peppet!
Det ska hur som haver bli gryyymt att se dem (igen och till sist)

Gäddan sa...

Huskorset: Då är vi två i handarbetesträsket då.
Och på tal om Creeps, var när hur?

(Om du vill ha hjälp att sy något, vad som helst utom vuxenkläder, så kan jag fixa det. Jag kommer ha så mycket ledig tid på nätterna nu när jag lever senior-liv. Dessutom tycker jag det är kul. Och är ganska så bra också!)

Huskorset sa...

Godiva har en länk, jag tror det var Trädgårn i Gbg, Berns i Sthlm och KB i Malmö. Typ i slutet på oktober.

Omklädning av möbler skulle jag vilja kunna - kan du det? Inte för att jag behöver göra det, men jag är väldigt imponerad av de som kan. Tack för erbjudandet, förresten.
(Nu är det bara fejan och håret kvar. Och några knappar jag bestämt att jag ska sätta dit. Lite paljetter kanske? Men det är väl inte så Waldorf. Mer Wallman´s, haha)

Gäddan sa...

Paljetter är alltid en stämningshöjare!

Går dina barn på waldorfskola/-dagis?
Vi överväger att låta våra yngsta göra det. Skola alltså.
Gillar filosofin (Även om jag inte är absolut rättrogen).

Min mammas morfar var en väldigt duktig tapetserare, men själv, nja. En och annan barnvagn hr jag klätt om men har aldrig försökt mig på möbler. Hade gärna "ärvt" det yrket dock!!!!
(Tyvärr är dagens möbler inte mycket att klä om så framtidsutsikterna för yrket kanske inte är de mest strålande, säger de som vet)

Märta Stewart/ Min stora lilla värld sa...

De där djävla dockorna!

Läs om mitt eget bestyr: http://minstoralillavarld.blogspot.com/2008/08/hstpyssel.html

:-)