söndag 14 september 2008

Gymkultur

Idag satt jag och väntade medan sonen var på sin gympa.
Det var jag och två ganska uttråkade pappor.
Den ena tog tillfället i akt att baktala sin fru.
Att bara så där, liksom på en höft, slänga lite skit på sin livskamrat.
Hon som stod med hörlurar på ett löpband fem meter därifrån.

Jag önskar jag visat lite civilkurage.
Jag önskar jag stått upp för ett ideal.
Jag önskar jag vågat markera att den enda "kärringen" i det där rummet var han själv;
den jävla infantila apan till man.

Det gjorde jag inte.
Jag knöt näven i fickan och svalde mitt förtret.

Sen gick jag hem och bloggade.
Fy fan vad patetiskt!

3 kommentarer:

Huskorset sa...

Vilket as.
Så GÖR man bara inte.
May he rot i hell!(...hmmm...det slår mig att det kanske han redan gör...om vi ponerar att hon faktiskt är så där dum som han sa;).)

Godiva sa...

Ha ha, bra sagt HK, han kanske har sitt straff; -)

Annars hade det varit roligt att gå fram och knacka henne på axeln och hinta om hans samtalsämne.

Fast då hade hon kanske blivit ledsen.

Svårt dilemma.

Och man vill ju inte lägga sig i andras.

Man vill helst slippa höra om det på det viset dock.

Gäddan sa...

Ja, han berättade inte något direkt om henne, bara pratade om henne på ett väldigt ovärdigt och nedvärderande sätt.
Men gäddan bidar sin tid....
En dag ska hon bita ifrån!