söndag 22 augusti 2010

Sweet 15

Natten var lång, sömnlös och orolig.
Vred mig bland knyckliga lakan och kastade huvudet av och an på kudden.
Olidligt!
Idag har jag ätit en mycket stadig frukost och djupandats till efterrätt.
Jag har gjort upp resrutt, ritat karta, skrivit listor i punktform.
Tar på mig foträta skor, extra mycket säkerhet under armarna och packar lätt men effektivt.
Till sist för jag över fyra tusen kronor från servicekontot.

Idag är dagen då allt kommer ske!
Idag är dagen då det inte går att förhala längre:
Stortjejerna fyller 15år imorgon och nu ska samtliga presenter inhandlas.

Jag ser mig i spegeln och fyller bröstkorgen med luft.
Tittar mig stint i ögonen:
-You can do it!!!!

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Hur gick det?

Gäddan sa...

Jo tackar som frågar!
Det gick nog rätt bra. Tappade lite fokus i jakten på ett Gina Tricot som skulle ha en viss jacka i svart. Det sinkade mig.
Men annars gick det över förväntan. Nu ska de bara slås in också; frågan är om inte det är värst...

Jag är rätt tacksam att de inte önskade sig iphones och EUmoppar iallafall utan lite mer forsiktiga saker som underkläder, deodoranter och nagellack.
Det har jag råd med på min research-lön!