söndag 22 augusti 2010

Fula fiskar

Jag gillar japansk mat. Låt mig förtydliga:
Jag älskar japansk mat.
När den är vällagad.

Det var den inte i Ringen idag där jag glatt och intet ont anande beställde in en sushi.
Besviken är mitt förnamn om man nu kan bli det över en snabblunch för 80 spänn.

För fram slängdes en ännu diskmaskinsvarm tallrik med risbylten, framhafsade under plastfolie av lortiga nävar som nyss fibblat med disktrasan.

Kanske kunde jag levt med min bacillskräck och ändå trugat i mig käket, kanske kunde jag tänkt på de hungriga barnen i Afrika och bara skärpt till mig.

Men med laxbitar stora som Goliats förhud och en räka så jävla skrämd att den verkade skitit på sig i serveringsögonblicket (med lång svart rand som resultat), så var det en omöjlighet.

Skämmes ta mig fan!
Bah!

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Vad trist! Och äckligt. För 5-6 år sen var det ett bra ställe.

Mrs Li sa...

Ha ha ha ha!

Och Fy skäms!

Godiva sa...

Urk. Ofräsch rå fisk.

Godiva sa...

Urk. Ofräsch rå fisk.

Godiva sa...

Ja ja.