måndag 1 februari 2010

Saker som förvånar mig 1:




Är det inte väldigt förvånande att det finns människor i min generation som på fullaste allvar upprörs av vuxna som går med mössa inomhus ibland?

Det känns lika dammigt som förr i tiden då byxor på kvinnor var kontroversiellt eller när jeans enbart var arbetskläder.

Min goda vän E har dessutom ett ord för fenomenet: innemössa.
Något att slänga in i Ordlistan i nästa utgåva!

(I förra veckan var jag på föräldramöte.
Eftersom det var ett väldigt inofficiellt möte med bara tio personer närvarande, och eftersom det var bland kollegor på mitt gamla jobb och kanske mest av allt; eftersom jag inte tvättat håret sen Dackefejden, behöll jag toppluvan på vilket väckte viss uppståndelse.)


(Men Fina Fyran ger tummen upp; jag har närt en innemösse-bärare vid min stolta barm!)

Inga kommentarer: