fredag 26 februari 2010

Hjärtans käraste hjältar!


Svensk barnomsorg.
Jag älskar den.
Varje dag när jag kommer för att lämna mina små telningar och möts av öppna famnar, glada leenden, varma ord och framdukad frukost är jag så tacksam att jag nästan rodnar!

Tack fantastiska människor för att Ni finns där att busa, trösta, vägleda, inspirera, pyssla och lära.
Tack för att Ni i ur och skur tar med snorungarna ut i friska luften, för att ni oförtrutet bygger vidare på snökojor, sandslott, trolldegshus och legotorn oavsett väderkaos.
Tack för att Ni lyssnar, svarar och vidarutvecklar mina barns tankar, funderingar och ideér.
Tack för att Ni utan irritation knölar på och av overaller, pyttesockor, vantar och löskragar i en outsinlig räcka vardagar.
Tack för att Ni letar upp borttappade gosedjur, förkomna strumpor och förväxlade gallonbyxor.

TACK alla dagistanter, pedagoger, förskollärare, vikarier, barnskötare och fröknar:

Utan Er hade världen gått under, Ni är ovärderliga!

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Instämmer Oerhört Mycket!!!

Godiva sa...

Jäkligt fint alltså. Dag ut och dag in.