måndag 30 november 2009

Jobb och kärlek

Idag har jag fått väldigt positiv feed back på jobbet.
Nästan så jag rodnade lite faktiskt.
Och då måste jag genast fundera över varför det är så förbannat svårt att skopa i sig beröm, när det är överdrivet lätt att förnimma och skrämmas ihjäl av den minsta lilla negativa stämning?

En god och klok kollega till mig sa en gång att 'kom ihåg att vi bara gör tv' apropå min nästintill neurotiska skräck att något ska gå åt pipsvängen på kontoret.
Jag brukar försöka påminna mig själv om det, när jag blir alltför överdrivet och stressat petnoga med sånt som har med jobbet att göra.

Idag reflekterar jag lite mer än vanligt över det, sen min finaste vän åkt för att träffa sin väldigt sjuka mamma. Då sänder jag mina varmaste, innerliga tankar och hoppas att de får sköna stunder tillsammans och känner att allt det där som jag våndas över egentligen bara är skit samma.

Det är bara logistik.
Och tv.

6 kommentarer:

Isidor sa...

Tänk va fint om fler kunde inse att det de arbetar med inte är liv och död, utan bara... jobb, liksom.

Då kunde fler lägga mer energi på det viktiga.

[attle] sa...

T brukar säga till mig på skarpen mellan varven, när jag låter jobbstressen äta upp mig. "Det är bara ett jobb..." En högt uppsatt chef slutade för ett tag sedan med order. "It´s only fashion!" och ja, jag jobbar egentligen bara med mode...

[attle] sa...

han slutade inte med order, orden. hahaha!

Söderberg sa...

hur går det gäddan?

Emilie sa...

Precis... har du somnat Gäddan?

Gäddan sa...

Den här gäddjäveln har haft det lite fullt upp.
Men återkommer snarast.