tisdag 23 december 2008

Äntligen upploppet!


Hej alla.

Här kommer en liten uppdatering från mig (oss).
Det var inte kräksjuka. Det var en jävligt knipig bacill som kom från dagis. Vi har alla haft grymt ont i magen men varken spytt eller gjort tvåan.
Alltså, inte gjort tvåan ALLS. Precis som Fina Fyran som fick åka akut till Astrid Lindgren och snällt ta ett lavemang för att kunna bajsa. Nu har vi andra upplevt samma sak minus tarmsköljning och barnsjukhus.

Lilla Arg har ylat och stått i, skrikt "BAAAAAAAAAAAAAJS!!!!!BAAAAAAAAAAAJS!!!!" så högt att grannarna måste undrat vad fasen vi hållt på med.
Spyan hon la var troligtvis ett aktivt motstånd mot katrinplommonpureen som sambon tvingade i henne i hopp om att hon skulle bajsa.
Tjo, så belv det spya istället.

Nu sänker sig julefriden i förorten, klapparna är köpta och visst blev det bara till ungarna i år igen, och visst blev det en del leksaker fast vi inte skulle. Lego och Fiffi-hus och kläder och hoppsan något från Polarn fast jag vägrat...
Och visst tusan gillar man det ändå! Det är spänning och förväntan och 'kommer de att bli glada' för hela slanten; papper som prasslar och snören som trasslar.
Älskade systern kom igår, bästa lekfarbrorn ikväll. Hjärtat är stort och ömt, brevlådan full av kort från dem jag trott hade glömt. Glömt en trist och ganska osocial, liten mamma vars lycka nu är total. Tack alla vänner från norr till Mylla, nu står allt ni skickat på min hylla. Fina korten och bilderna på er, tack älskade ni nu saknas mig inget mer!

Nu är det bara det sista på julbordet som ska lagas, några bullar ska rullas och knyten viras. Tilläggas skall dock att den enda korven som blev stoppad detta året visade sig vara jag själv när jag ålade mig i mina nya nylontights. Sure att 'one fits all' -i alla fall om man inte motsätter sig blodstockning, tarmvred av linning och separerade skinkor av alltför snäv grensöm.
Men fa tusan, är det ju så är det!

GOD JUL ALLA!!!

(På toppen ser ni var vi firar jul nästa år, det blir något att fira det!)

1 kommentar:

Huskorset sa...

O, detsamma kära Gädda! God Jul!