söndag 28 december 2008

Vikt-igt!

Hur har er julmat varit?
Här håller vi fortfarande på och mumsar oss igenom resterna från bordet den 24e.
Man kan säga att min kosthållning under de här veckorna ofrivilligt hållit den så kallade atkins-fanan högt; idel skinka, sill och gravlax, revbenspjäll och sylta. Om det inte varit för de där 800 knäcken jag kokat, klickat och till stor del även svalt, har jag inte en aning om hur det skulle gå med min målsättning Jul 2008.

Det har liksom varit lite hektiskt här hemma i höst. Allt som oftast har jag haft svårt att hinna äta själv när jag ensam och träget försökt få i tre andra allt de behöver för att växa upp till drägliga, och gärna inte alltför skolios-krökta vuxna. Då har en och annan frukost/lunch/mellanmålsfika fått stryka på foten för min del.

Så nu över jul när sambon är hemma. När systern är på besök och tillsammans med mamma (Älskade mamma, ÄNTLIGEN!!!) erbjuder tre famnar som inte annars står till buds, har jag bestämt mig för att äta upp mig inför vårterminen. Två kilo har jag satt som fingervisning för uppgången, och jag hoppas på att lyckas.
Just nu har jag mulat in nötter, choklad, lax och risgrynsgröt i en mycket imponerande takt så jag håller tummarna för invägningen på nyårsafton.
Håll gärna tummarna, ni med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en mycket bra tid på året för denna målsättning! Lycka till!

Gäddan sa...

Tack Lotta!
Det har gått bra, måste jag ändå tillstå. Plus 2.2kg! Så jag går i mål med flaggan i topp! Härligt, eller som min vän Apan skulle sagt (och som här passar väldigt bra) "mulligt!"