tisdag 9 december 2008

Hurra och hej

Här har jag inte varit inne på länge; livet har stått på hold ett par dagar. Det hände så mycket och snabba saker i slutet av förra veckan att jag varit för omtumlad för att blogga.

Vi har köpt hus!
Jo, nu blir det flytt. Det blev en liten fantastisk stuga på en spetsig hörntomt med drömläge -tre minuters promenad till tunnelbanan, fyra till dagis och jobb.
Det är helt ofattbart! Som vi letat och ältat och budat och slitit våra hår, för att sen kapitulera och slå oss till ro "nä, nu skiter vi i att flytta, vi har det ju bra här!"

Och det har vi väl visst det. Men livet kommer bli enklare på nya stället. Det blir närmare trettonåringarnas skola, sambons jobb, mitt jobb, dagis och framför allt finns det en skola runt knuten där mina telingar kan gå när det blir så dags. Och det känns grymt!
Inga mer kompromisser "ja men vi kan ju pendla till Söder, det har ju gått bra förr" eller "klart jag kan vara hemma med tre barn nu när det är så långt till dagis, det är inga problem"

Nu kan Lilla Arg promenera till dagis i vår när hon ska börja, och sonen kan vara med sina kompisar där mer än två gånger i veckan
(-VA!? Ska jag på dagis idag igen, jag var ju där i förrgår!)

Och så en egen tomt, med fruktträd. Med egen infart och parkering som inte en enda jävel kan snyltparkera sin firmabil på för att deras garage i längan är full av fyrhjulingar.
Sinnesro för en liten trött kärring som jag.

Sonen:
-Men mamma, varför har du så strävt och liksom hårt skinn på händerna?
-För att jag är gammal.
-Mamma, du är inte gammal. Du är ny!

Godnatt.

5 kommentarer:

Sylvia sa...

Grattis!!!Låter ju perfekt!

Godiva sa...

Men OJ!! Hurra!!! Grattis!

Anonym sa...

grattis gumman! Jätteroligt, vilken julklapp :)

Gäddan sa...

Tack alla.
Ja, det blev en skön avslutning på detta året. Jag hoppas bara början på nästa blir nästa blir lika skön -det är då vi ska sälja vårt hus. Jävligt nervöst.....

Det konstiga var bara att jag liksom väntat på änglatrumpeter och hosianna när vi klev över tröskeln till huset vi skulle köpa. Så var det inte alls i detta fallet, men livslång kärlek månne byggs av annat än blixtsnabb attraktion?
Nu känns det underbart. Vi ska flytta hem!

Huskorset sa...

StoorGrattis!