måndag 17 augusti 2009

VI GJORDE DET!



Vilken fest mina vänner, vilken F-E-S-T!!!!!
Ni som gjort er läxa har kollat in hos Söderbergs Take och där tagit del av grannlåten som utspelades i Herrens hus härom sisten.
Det var magiskt vackert, klockorna klämtade och hela kyrkan bågnade av goda vänner och långväga släktingar.

Det var den bästa dagen i mitt liv, den roligaste natten i mannaminne och de kantades av finare tal än något öra nånsin hört. Sent ska jag glömma alla vänliga saker som sas, aldrig ska Herr Pianos sång till mig i kyrkan falla i glömska och uppträdena som förgyllde middagen ombord kommer för all framtid locka mig till skratt i hjärtat.

Båten guppade vid Söder Mälarstrand och hela Stockholm bjöd ut sig som det vackraste lilla kuttersmycke inför hänförda ögon.
I natten skickades rislyktor upp mot skyn som svartnat ovanför discodansarnas huvuden.
Själv kanske jag drack lite för mycket champange och någon enstaka gintonic borde nog stannat kvar i baren.

Men vilken fest mina vänner!
Vilken underbart oförglömligt rolig fest!
Tack alla ni som var med!

(Och tack Felix som tog bilden)

5 kommentarer:

Isidor sa...

... och tack för att jag fick vara med när ni var ert allra vackraste och poserade som finast.

Att fotografera er var gratispoäng!

Och ja, festen var särdeles fin!

Snokis sa...

Grattis! Ni är jättefina, fast ni inte har naken underkropp.

Huskorset sa...

Pure bliss!
Var det inte den bästa fest du varit på så säg?!
Grattis till ett underbart bröllop och till varandra. Och till en fab bild!

Sus sa...

Alltså...den där klänningen....Slurp!

Gäddan sa...

Tack alla!
Ja det var helt fantastiskt!
Och den bilden, den bilden.