måndag 31 augusti 2009

Om jag bara vetat

I fredags var jag på direktsänd tv-gala.
Alla var där, Gäddan också som ni förstår.
Jag satt där bland glittret och tänkte att jag skulle vetat detta då.

Då när jag var plattbröstad tonåring från myllan med foten ständigt utanför.
Jag skulle vetat då, att jag en dag skulle sitta här och vara lika jävla plattbröstad men lycklig!

Lycklig över att ha ett jobb som jag älskar bland folk som får mig att skratta och som dessutom har den trevlig biefekten att jag ibland får gå på roliga kalas.
Ett jobb som får mig att känna mig sedd, kreativ, utmanad och värdesatt för min insats.

Jag önskar att jag vetat då, att det inte spelade någon roll att jag utsetts till klassens fulast klädda tjej (Marcus Nilsson var motsvarigheten bland killarna) i sexan av Anna T och Viktor S. Att jag kunnat se in i framtiden och gilla det jag såg;
-att jag vuxit upp till kanske inte en svan, men iallafall en Gädda.

6 kommentarer:

Sus sa...

Och var gör Anna T och Viktor S idag....???

Kanske inte lika lyckliga som dig?

Gäddan sa...

Ja du.
Anna är en duktig formgivare och Viktor är nån affärssnubbe. Det har gått bra för dem båda om jag förstått saken rätt, och de var inte onda på ett genomruttet sätt då heller.
Men jag tyckte det sved, och jag minns än idag skammen och förvirringen över att någon tyckte att jag hade så fula kläder att de lagt märke till det.

Sus sa...

Usch.

I know the feeling.

Huskorset sa...

mmm. spot on. om man bara vetat.

fast... jag undrar om det hade varit så bra - egentligen. fattar du?

men i allafall...vetat litegrann, kanske?

Snokis sa...

Jag undrar vilken gråmelerad tröja du hade på dig på galan.

Gäddan sa...

Snokis: Jsg hade mormors gamla klänning från 70-talet.Knallrosa och ap-snygg!

HK: Nej. Antagligen inte. Men man kunde ju fått _ana_...