måndag 10 augusti 2009

Frihet i en liten ask!


Jag funderar just nu mycket på livet och vilken typ av människa jag vill vara.
Idag har jag t ex kommit fram till en väldigt viktig insikt som kommer att revolutionera min tillvaro:

Istället för att vara livrädd för scenariot att någon gång i livet behöva göra nr2 någon annanstans än på egna toan, har jag förstått att jag ska bejaka bajsdriften.
If you can't beat them, join them -helt enkelt.

Jag har kommit på att jag skulle tycka det var jävligt fräsigt med en tjej som går in på kontorstoan och skiter utan att lyfta på ögonbrynet.
Det är en sån kvinna jag vill vara, en sån förebild jag vill odla till nästkommande generationer. Nu ska jag aldrig mer sitta och balansera på porslinskanten för att det inte ska skvala hörbart när jag kissar. Aldrig mer ska jag suga in fisarna tills det knyter sig i magen för att jag inte vågar möka någon annanstans än Långtbortistan (Typ hemma) eller oroa mig redan på tbanan in till jobbet att jag kanske behöver baja innan jag hunnit hem på kvällen.

NO MORE!

10 kommentarer:

fjortisensmorsa sa...

You go girl!..på toa alltså ;-)

Godiva sa...

Ha ha!

Hur kommer detta sig? Alltså du är ju inte ensam...

Snokis sa...

Menar du inte fräseyt?

Snokis sa...

Dessutom, du är ju ascool som vågar blogga om det ju.

Gäddan sa...

Jo det är ju fräseyt jag menar, ursäkta.

Jag vet inte varför jag tycker det är så obehagligt att baja borta, men som sagt skulle jag bli grymt impad av att gå in på dass efter en tjej som skitit och bara går ut därifrån -nöjd och cool.
(Och INTE säger 'ja, jag vet inte vad som hänt därinne men det luktade apa redan när jag gick in' till den som står på kö)

Åsa Hellberg sa...

Jag fick 6-dagars förstoppning efter en operation en gång, och efter det är jag livrädd för att få det igen, alltså hålls ingeting igen var jag än är.
Jag behöver bara tänka förstoppning så struntar jag i både lukt och toasplash.

Huskorset sa...

Heja! Baj on!

[attle] sa...

Man måste lyssna på bajssignalen (hahaha, det är ett roligt ord) oavsett var man är. Annars blir man lätt förstoppad. Alla gör det, inget att skämmas för. Så, jag tycker verkligen det är på tiden att du börjar bajsa på toaletter utanför hemmet! Slappna av och Lycka till!

Gäddan sa...

Idag har jag iallafall kissat på toa så det skvalade. Imorgon: Fisning.
Man måste trappa upp lite försiktigt...

Söderberg sa...

Heja!
Då får du rapportera hur det går idag.