söndag 26 april 2009

Uppdatering

Här görs det inte många knop.
Man får nog säg att jag befinner mig mycket djupt nere i en bloggsvacka. Den beror mest på tidsbrist.
Det är ont om det just nu.
Fast dagarna är långa -idag började redan 05.20 när jag gick upp med mina små early birds till barn.

Under min vakna tid ska jag (utöver mammaledigheten, renoveringen, flytten osv) göra fältstudier och två fördjupningsgrejer om barns konflikter och lekar till min LUS-kurs. Jag kan skriva hur mycket som helst om konflikter -just nu består familjen av två fiender som inte drar sig för att puckla på varann som om livet stod på spel. Tyvärr är jag inte föredömligt pedagogisk varje gång så det är inte något att ta upp för närmare analys i ett skolarbete.

Och ja husbygget, det husbygget!
Vår arkitekt har beräknat fel så nu är vi typ tillbaka på ruta ett, minus husritningar och framtidsplan. Det är lite motigt. Det kommer att lösa sig, men det är motigt.

Fast solen skiner och i veckan kommer lilla mamman upp från Myllan. Så det kommer nog gå bra.

So long!

2 kommentarer:

Godiva sa...

Och jag tycker jag har det lite körigt ibland... !

Anonym sa...

Cyberkram!/Sylvia.