torsdag 9 april 2009

GELD PESK!


Påsk är ju inte så mycket att hänga i granen, tycker jag, men den för i alla fall en god sak med sig;
varje år när den infaller får man utropa 'geld pesk' och skratta så man dör åt det!
Ni får ursäkta att jag inte har helt nitisk koll på de exakta detaljerna, men i runda slängar var det så här:

Min gode vän Apan och några till honom närstående bakanta (Kanske HerrPiano?) var ute på roadtrip i april på den tiden det bagav sig, och stannade till i en gudsförgäten håla för att inmundiga bukfylla.
Utanför en indisk restaurang tronade en stor festlig skylt som glatt basunerade ut:

GELD PESK!



5 kommentarer:

Huskorset sa...

Hahaha!
GELD PESK på sig, Gäddan!

Sylvia sa...

Tack för besök, i Kustlandet är vi något överansträngda men gleda ändå. Önskar dig m familj en Riktigt Pesk Mit Egg!
(Pga av ditt inspirerande inlägg om 4åringen och nagellacket slipper jag nu a la Äntligen hemma/Bolibompa m fl att koka bort komposten med peskäggen. I morgon ska vi peskpessla och Mamma blir äntligen av med alla felköpta gamla nagellack...Strålande.)

Gäddan sa...

HK: Tack!

Sylvia: Hurra! Inget ont eller vad man nu säger. Hoppas pesken blev redit smaskig och ferggled!

Martin Wezowski sa...

Helt rätt - det var Kinakrogen i Karlshamn, skylten sa - Gled Päsk, exakt så stod det... till detta var fönstret prytt med kräfthattar, just det, kräfthattar.

Gäddan sa...

Tack Martin för att du bringade reda i soppan.
Det är en fantastisk historia och jag har skrattat gott åt den nu varje påsk i sex år. Fantastisk!