lördag 26 september 2009

Skräcktimmen

Det finns två saker Lilla Arg är rädd för i livet:
1. Grill-Måns (Tången man vänder köttet på grillen med)
2. Gnäll-Måns (En bortglömd Beskow-klassiker om vad som händer med barn som tjafsar emot)

Det finns tusen saker i livet som jag är rädd för men allra mest:
1. Kräftan (Att jag ska få cancer för att mitt liv är lite för bra)
2. Robotar (Att världen ska tas över av en massa plåtniklasar utan hjärta)
3. Gnäll-Måns

StorTjejerna gick på lågstadiet när Anna Lind mördades.
Jag trodde jag skyddat dem mot allt mediefrosseri men kom att tvivla när jag under det årets utvecklingssamtal fick läsa i deras "Bok om mig själv" vad de var rädda för:

"Jag är redd för:
1. Att bli knivad
2. Att jag ska bli knivad och slängd i en sjö
3. Att non i min familj ska bli knivad"

Fina fyran är rädd för en sak:
1. Janne-tavlan (En reklamaffisch från Herr Pianos gamla barnshow på Cirkus)

Herr Piano är inte rädd för någonting.
(Utom sig själv)

4 kommentarer:

Snokis sa...

I onsdags, när min bli fick andra ordentliga bucklan på fyra dagar så tänkte jag att jag borde vara tacksam, då kanske man slipper värre grejer liksom. (På tal om det där med att vara rädd för att drabbas av något hemskt för att ens liv är för bra.)

Gäddan sa...

Ja, det låter som en skönsmart inställning.

Jag tänker bara att det måste gå jämnt upp, att det dåliga i slutändan måste vara samma mängd som det braiga. Och då får jag panik eftersom jag tycker allt är så himla bra just nu.
När ska det dåliga komma?

Snokis sa...

Du har ju genomgått en väldig massa förlossningar. Det måste vara värt nåt.

Gäddan sa...

Nej.
Jag åkte i gräddfilen: kejsarsnitt.