tisdag 22 september 2009

Badjävlar

Vad är det med folk som tränar simning?
Varför _måste_ de prompt utöva sin sport i gryningen?
Inte en människa skulle komma på att dra på fotbollsträning före skolan men alla som simmade dök i plurret i vargatimmen.
Varför?

Räckte det inte med att de plågade sig med världens i särklass tristaste träningsform:
Ingen musik, inget sällskap, inget prat, inga träningsprylar att inhandla efter uppnådda mål, inget någonting mer än ett outsinligt schishande i öronen av klorerat vatten som annat folk pissat i.

Måste de straffa sig ännu mer genom att utöva detta vidriga så okristligt tidigt att man börjar gråta vid blotta tanken?

Det är faktiskt riktigt galet när man tänker efter...

6 kommentarer:

Ströbaek sa...

Hade en tokig kompis som träna tennis (elitnivå) på nätterna. Vet inte om det var för att det inte fanns andra tider eller om han höll sig på asiatisk tid, för det var där han spela många turneringar... oxå galet.

Godiva sa...

Tror tyvärr att det är så att de tränar två gånger om dagen, och då blir en gång konstigt tidigt innan den övriga dagen med skola/arbete börjar liksom.

En gång för länge sen var jag kär i en simmare, han luktade alltid klor, hade stubbiga rakade ben och vann SM. Det räckte inte.

Anonym sa...

För att svara på dina frågor:

1. Det är mindre folk i bassängerna på morgnarna. Man slipper mao trängas med folk som plaskar runt och jagar en badboll.

2. Att det är tyst, ingen musik och ingen att prata med gör så träningen blir lite som meditation.
Det finns vissa som gillar det.

Hoppas det var upplysande svar.

/Apan Weismüller

Die Quelle sa...

Ha ha. Jag har tränat simning på morgontider.
Det var för att hinna träna två gånger på en dag.
Festliga tider.

Gäddan sa...

Ströbaeck: ...eller lider han bara av någon form av tvångs-späkning...

Godiva: Jag tränade fridykning under många år. Kloret gick aldrig ur mellan gångerna, det var nog därför ingen ville vara ihop med mig som tonåring.
Jag förstår dem.

Herr Nilsson: Tack för infon. Nu känner jag mig lite tryggare!

Die Quelle: Måste du alltid vara så satans präktig? Två gånger per dag?! Herre gud att de inte burade in dig!

Die Quelle sa...

I wish. Jag la av helt efter typ 4 månader på 8ggr/v. Det knäckte mig. Inget socialt liv.