onsdag 16 september 2009

Äntligen sommar!


Idag har jag köpt en ny bikini eftersom jag mitt lyckans troll ska åka med vårt inspelningsteam till varmare breddgrader!
Därför har jag i samma veva beställt nytt pass (Har bytt efternamn sen det gamla utfärdades), handlat solskydd och kylbalsam från Apotekets hemsida samt förnedrat mig genom att klä av mig naken inför (visserligen välvilliga) expediter på Varuhusets underklädes avdelning.
Herre gud, de stackarna måste väl ändå sett det mesta redan vid det här laget?!

Det blev en svart bad-sak, ganska trist men väldigt snygg.
Kalsipperna har den där blöjmodellen som jag gillar; det ser ut som om man har en liten stjärt med snibb runt. Lite pösigt eller hur man nu ska förklara.
Tur att den är snygg för den var jävligt dyr.
(Jag kommer placera ett decimalteckan på lämpligt ställe när jag ska berätta för Herr O vad den gick på).

Vad värre är verkar den helt värdelös som badplagg.
Eller hur ska man annars tolka:
"...suntan lotions and oil damage the elastics. Chlorination can cause color alteration. Do not soak me for long. Never wring or twist me and never put me in a dryer...."
Hur tusan ska man kunna bada utan att "soak to long"?

(Så här ser skrället ut, fast svart)

4 kommentarer:

Huskorset sa...

Snygg! Lyllos!

Heter han inte Herr P förresten? Nävisstnä - han har ju också bytt namn! (hahaha från Göteborg)

Söderberg sa...

vad gick den på?

Mrs Li sa...

Hm... låt mig gissa.
19,90

Billigt för ett sådant fabulöst plagg. Urtjusig!

Du får ta med en gammal och bada i. Med den här får du sitta under ett parasoll dricka drinkar!

Basta!

Trevlig resa!!

Gäddan sa...

Ja han heter ju Herr Piano.
Det var inte riktigt 19,50 utan 95,0 spänn. Riktigt billigt faktiskt...

Ska ta med gammal också, man vet aldrig när man känner för att bada i Himlen.