måndag 11 maj 2009

Saker som jag hatar nr1:

Ibland hatar jag att vara mamma. Det är t ex nu när det drar ihop sig till avslutning och man får såna här mejl i sin inbox (Kolla här nedanför)
Det finns inget jag är så otroligt osugen på, som just att samla in pengar. Samlade vi inte nyss in till en blomma/present/krya-på-dig-kort/klassresa/skoldisco eller vad tusan det nu var? Jag måste dock berömma den hurtfriska tonen som mamman lyckats skrapa ihop i utskicket; själv skulle jag aldrig lyckats förställa mig så bra att det ens liknade något som kan anses besläktat med entusiasm.

"Hej alla barn och föräldrar i åk 7!
Nu är det dags att börja fundera på hur vi ska få in pengar till
klassen så dem kan göra något kul i år 9. Vad det blir, beror på hur
mycket pengar vi får in.
Barnen har en hel del förslag på vad de vill göra för att få in pengar,
loppis, sälja fika på skolan, sälja olika saker. Vi behöver ännu mer
förslag, och vi vill veta vilka föräldrar som kan tänka sig att ta
ansvar och hjälpa till med dessa saker. När det gäller loppis på torget måste man söka tillstånd på stadsdelskontoret och det kostar
en slant, men jag tror att man kan få in en del pengar om man hjälps åt.

Det vore väl också kul att träffas barn och föräldrar för att göra
något trevligt tillsammans! Vi satsar på det i början på nästa
termin.
Vi börjar med att samla in 100 kr från alla barn för att ha något att
starta med, kanske bjuda barn och mentorer på något på avslutningsdagen.
Jag och * tar också på oss att köpa en present till mentorerna,
som överlämnas på avslutningsdagen. Lämna 100 kr till i ett kuvert med
namn på under v 20 till *!

Så kom igen och hitta på aktiviteter för att få in pengar till klassen,
mejla oss dessa så sammanställer vi. * tar med förslagen till
klassen för diskussion!!!!!!!"

5 kommentarer:

Isidor sa...

100 kr * x barn * tusen händelser i sekunden = tusen miljoner skitmycket pengar

Två dagar per termin och barn är ett par veckar av oerhört dyrbar tid.

Jag är inte ett skit avis...

Godiva sa...

Jag är ledsen, jag skulle säga:

"så dem kan göra något kul i år 9."

gör om, gör rätt.

Baahhh!!

Snokis sa...

Till och börja med tycker jag det är uselt att de kräver att man ska betala 100 spänn. 100 spänn är skitmycket pengar för en del och dem ska inte behöva konfronteras med det.

Förslag: säg att du inte har tid att stå på nån loppis, men att du kan tänka dig att prostituera dig ett par gånger för att dem ska få en riktigt trevlig resa i åk 9. Då kanske de slutar efterfråga dina tjänster.

Gäddan sa...

Tack för förståelse och diverse tips. Att påtala grammatikfel känns lite känsligt, DEM kan ta så illa upp då.
Angående prostitution så har ja tagit upp det som förslag härhemma och enats om att det är en lysande idé. Så fort flytten är klar börjar jag.
För inte finns det väl något annat i livet än att dra in pengar till tonåringarnas lägerskola?
(Ursäkta, men ungar på 14 år -hur oförmögna kan de vara? Det är väl DEM som ska ligga på och vilja dra igång något. Inte "vi" föräldrar?)

Säger som den goda Godiva
Baaahhhhhh!!!!

Huskorset sa...

Man kan få hjärnklåda för mindre.

En sak bara, hörni...eller sju.
Sju - utropsteckan.
Sju.
SJU.

Vart är världen på väg?