fredag 8 maj 2009

Kom-ihåg-lista

Bra saker med att flytta:
1. Man rensar automatiskt ut gammal skit som man annars bara skulle haft liggande i evighet, amen.
2. Man hittar saker som varit borta i tusen och en natt, t ex Pippi-dockans förklädesklänning.
3. Det är roligt att plocka upp alla sina saker på nytt ställe, det är som om man aldrig sett dem för "nämen har vi en sån här snygg!"
4. Man får det (oftast) bättre.
(Viktigt att fokusera på när man tänker patetiska saker och fäller en tår i flyttkartongen.)

Dåliga saker med att flytta:
1. Man kan bli över-nitisk och kasta saker som man sen ångrar.
2. Man tänker sorgliga saker som "här tog hon sina första steg" och "nu ska vi aldrig mer leka i det här rummet"
3. Man måste städa som ett as. Det kan bli för mycket av det goda, till och med för mig.
4. Man känner ingen på det nya stället.
(Men på ett sätt platsar det på "bra saker-listan" också. Det beror ju liksom på)

3 kommentarer:

lindawt sa...

åh vad jag önskar att huset ni flyttade till låg HÄR!!!

saknar dig

Gäddan sa...

Tack fina du! Vad roligt att du tittar in. jag lovar att höra av mig när dimman lättat!
Kram!

[attle] sa...

I hear you! Jag har tänkt många sorgliga tankar. Gråtit lite (läs: mycket) av både sorg och lycka. Att flytta är svårt på flera sätt och skönt på många andra. Helt klart. Kram.