onsdag 29 juni 2011

Semester dag 2.

Japp!
Nu ska det tas igen. Alla innerliga, kvalitativa samtal.
Det går så där.

På stranden
4-åringen:
- Får vi glass, kan vi köpa glass, jag vill ha glass, får jag glass kan vi handla glass, när ska jag få köpa glass, vi vill ha glass, ge mig glass mamma, nu går vi till kiosken, jag VILL ha glass, nu ska vi äta glass, hit med glaaaaaaaaaaaassssssss, kan vi köpa glass, jag vill ha glass, får jag glass kan vi handla glass, när ska jag få köpa glass, vi vill ha glass, ge mig glass mamma, nu går vi till kiosken, jag VILL ha glass, nu ska vi äta glass, hit med glaaaaaaaaaaaassssssss!
Jag:
- Idag köper vi inte någon glass. Ingen alls.
4-åringen:
-..............kan vi åka och bowla då?

I solstolarna
Pianot:
-Morr.
Jag:
-Morrmorr!
Pianot:
-Gr!
Jag:
Gggrrrrrr!!!

I badrummet
Jag:
-Nej du får inte ha tandborsten i rumpan!!!!
3-åringen:
-JOHOOO! FÖR DEN ÄR MIIIN!

2 kommentarer:

Isidor sa...

du har en ovanligt smart treåring. Fast ändå, inte smart nog.

Gäddan sa...

Så sant. Månne brås hon på sin ömma moder. Inte smart nog.
Kram Isidor! Hoppas livet är juste mot dig.