söndag 25 april 2010

Skiftbyte i Bregott-fabriken

Herr Piano har åkt iväg på helgerna med mitt jobb senaste tiden,
han besitter en typ av spetskompetens som jag saknar.
Men nu jädrar i min låda är det min tur; I veckan ska jag åka till Luleå och det ska bli mycket spännande!

Tre frågor som jag därför funderar mycket över:
1. Vad ska man packa för kläder -är det typ snö där nu eller?
2. Kommer jag att flyga som planerat eller sätter Katla käppar i hjulet?
3. Hur ska jag hitta bra löprundor?

Tankarna bara mal i mitt huvud....

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Bor halvvägs längs kusten, vågar påstå att det är fullt möjligt jogga, att en varmskön typ fleecetröja som komplement till nåt vindtätt är guld värd, och så linne underst om du hamnar i sol i lä. Snöfria vägar, men plenty kvar i skuggiga lägen och på oplogade ytor a la åker. Jaa, så tror jag utan att vara där. Om det blåser är det skönt med mössa, ska du utanför asfalt- gummistövlar. Hrm, nu ger jag mig... Välkommen t Norrland!!!

Sylvia sa...

Och på fundering 2. vill jag tillägga att Norrlandsflyget är oerhört modernt och knappt beroende av hjul alls, undantaget landningsställen som ju inte alls är avgörande just vid flygning. Ner kommer man ju alltid.

Gäddan sa...

Sylvia: Tack för en fantastisk sammanställning! Nu är jag lite klokare.
Hoppas dock att vi verkligen får användning av de där hjulen trots allt...