tisdag 23 juni 2009

Nästan här

Usch ja.
Nu har det varit problem av stora mått här i blogg-träsket. Först var det ju uppkopplingen som strulade, sen gick dator nummer ett sönder (Någon hade sugit på strömkabeln så det blev kortslutning) sen sprack dator nummer två på ett sorgligt sätt, därefter gick strömsladd två sönder och någonstans där tappade jag den omtalade sugen och la ner.
Men nu skiner solen igen, äppel-datorn är lagad och bredbandet installerades så händigt av Herr Piano igår. Frid och fröjd, alltså.

Vi bor i nya huset, fortfarande utan kök.
Fem veckor utan kök kan suga musten ur den tappraste men jag känner att jag har några droppar tålamod kvar innan jag slänger in handduken for good!
Här kommer därför en topp-lista för er som behöver tips på mat man kan laga om hemmets hjärta enbart består av micro och vattenkokare:
1. Färdiga köttbullar och pulvermos
2. Tacos med burk-chiliconcarne spetsad med taco-krydda och tvättad sallad i påse
3. Varmkorv med bröd (Lägg korv i kastull, slå på kokande vatten och vänta ett par minuter)
4. Varma-koppen
5. Caesarsallad

3 kommentarer:

Huskorset sa...

Jag är här jag också! Heja er asså.
Jag ska nog alri skaffa nytt kök.

Isidor sa...

Välkommen hem...

Gäddan sa...

Tack kära HK och nej, det gör du jävligt rätt i.
Och hej Isidor! Tack för fotona!