måndag 5 juli 2010

Fyrans rekord & fakta



Fina Fyran är en vetgirig jäkel som snappar upp det mesta i förbifarten.
Han gillar att sprida kunskapens ljus i de allra mörkaste vrår och förkunnar både det ena och andra för sina (ganska måttligt intresserade) systrar.

Men jag lyssnar gärna på hans teorier -hela livet är som ett äventyr när han berättar!
I hans sällskap får man nys om allt man inte visste, får se så mycket saker som man inte trodde fanns.
Här kommer en liten lista på vad jag fått visat för mig senste dagarna:

1. En vit igel som levde i vassen på Dalarö
2. En död mini-ål som var 15cm lång
3. En bajskorv som såg ut som "ett spjut"

(Med hänsyn tagen till er som läser detta, väljer jag endast att publicera bilder på nr2)

2 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Här kan man tydligen lära mycket!

Anonym sa...

Det skulle vara jättejättesnällt ifall du ville rösta på den här skon!
Jag skulle bli så glad då, och speciellt tjejen som designat skon, jag försöker hjälpa henne att komma upp i topp tio.
Så tack så jättemycket i förväg.

http://nelly.com/designyourshoe/?obj=ATrBcvohMLcYq78ujeluAcxlWOM3QG1QZiQzR5WdFw2uqxeQRDAP#shoeGallery

Ifall du bara tycker det här bara är dålig reklam så kan du ta bort kommentaren.