tisdag 29 juni 2010

Superhjälten i mig


När jag springer mina mil ikläder jag mig svarta tajta kläder, hörlurar, gps i band på överarmen och ett batteri med vattenflaskor i bälte på ryggen.
Det ser faktiskt skittufft ut tycker jag själv!
(Och nej, jag frågar ingen annan om deras åsikt)
Inte utan känner jag mig som Laura Croft springandes genom uttjänta industriområden och överväxta soptippar.

Men när det verkligen gäller och kraften tryter då tänker jag bara lökiga saker som:
1. Run Forest, run!
2. Spring, spring som vinden!
3. Heja heja du kan ta dem, du kan göra rotmos av dem!
(eller min absolut bästa:)
4. Assabrassamandelmassa!

Vilket alltså styrker min tes om att jag må verka hård på utsidan men inuti är jag lika blödigt mjuk som en övermogen jordgubbe!

10 kommentarer:

Huskorset sa...

Hehe! Men inte den här då:
"Spring spring spring spring spring! Släpp hästarna fria! Åh-åh-åh-öööou!"

Isidor sa...

Pampig musik som underblåser den där Jag Är En Hjälte-känslan hjälper också, har jag märkt. Vi förstår varandra i löpspåret, tror jag. Vilken halvmara ska du springa? Borde jag följa med?

Och välkommen hem!

Gäddan sa...

HK: Den har jag helt glömt (förträngt?) Provar imorgon!

Isidor! Hej och tack för senast!
Jag ska springa Stockholm Halvmarathon, den är 11/9. Jag är ju en osocial typ när jag springer -inget sällskap, bara musik och hunden på nåder.
Men visst ska du köra Midnattsloppet? Då är det ju fest och gamman och kanske en öl efteråt ihop?

Isidor sa...

Ja, alltså själva springandet som sådant gör man ju bäst själv, men allt runtomkring?

Jag får välan anmäla mig då. 11/9, alltså? Jo, jag är med på midnattsloppet.

Och tack själv!

Gäddan sa...

Jamen så kolla upp det då, käre vän!
Och pip till när du vet om du får plats.

Godiva sa...

Låter som rätt konsistenskombination! Att vara hård som stål, hal som en ål och... sen tog rimmen slut, mjuk och god som en övermogen jordgubbe.

Gäddan sa...

Men Godiva, en övermogen jordgubbe är allt lite rutten också....

Godiva sa...

Ha ha, jo, och mögelost är en delikatess också har jag hört!

Huskorset sa...

"Run, run away" med Slade!!! :-D

Gäddan sa...

HK: Jaaaaa! Jag minns när de spelade den på Nöjesmaskinen och en av bandmedlemmarna hade en grön fiol.
Jag var typ 7 år och det var det coolaste jag sett i hela mitt liv!!!