torsdag 21 januari 2010

Packa väskan?

Idag ska jag till sjukgymnasten.
För att sammanfatta det hela kan man säga att det verkligen är på tiden.
Jag tycker det är lite svårt att veta hur man ska klä sig.
Är sjukgymnastik = mest "gymnastik" eller är det "sjuk" som står i centrum?

Jag funderar på om jag ska ha med mig träningskläder för kroppsliga övningar, eller är det mer som en undersökning där man bör preparera sig inför granskande ögon?
(I så fall kan man ju känna sig manad att ta på rena underkläder och raka benen samt ge reptilskinnet en omgång väldoftande smörj)

Ska man vara beredd på fysisk kontakt, för det tycker jag nämligen är så jobbigt.
Jag är en sån människa som under en halvtimmes massage tusen gånger hinner tänka:
-Undrar om jag är avslappnad nu?

2 kommentarer:

Sylvia sa...

:-) Igenkänning x 1000... :-)

Gäddan sa...

Jamen ååhh!
Vilken manlig fägring jag fick uppleva igår!
Jag tror att min sjukgymnast är en av stockholms snyggaste killar.
Tyvärr kände jag mig inte som stockholms snyggaste tjej när jag stod och huttrade iförd missfärgade kalsipper i undersökningsrummet.
Fast det gick bra ändå.
Lite knäck, lite knak och en del övningar att göra hemma.
Nu ska vi ses nästa vecka igen och öva mer.

Jag tror jag ska köpa mig ett par nya kalsipper tills dess.